MTG KAPITALMARKNADSDAG

June 5, 2007
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’) kommer att genomföra en kapitalmarknadsdag fredagen den 8 juni i London. Under dagen kommer MTGs ledningsgrupp att hålla presentationer kring olika delar av koncernens verksamhet. Vänligen kontakta MTG Investor Relations per telefon eller e-mail enligt nedan för registrering.

*** För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: MTG Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med den näst största geografiska spridningen av radio- och TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting är den största Fri- och Betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även TV-kanaler i Tjeckien, Ryssland, Ungern, Slovenien och på Balkan. Viasats kanaler når 100 miljoner människor i 26 länder. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-nätverk (CTC Media – NASDAQ: CTCM), och den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på Nordiska Börsens Large-Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

wkr0001.pdf