MTG Kalendarium 2008

januari 8 2008

MTG tillkännagav idag följande preliminära datum för delårsrapporter samt årsstämma under 2008:

Bokslutskommuniké 2007 – 14 februari 2008

Kvartal 1, delårsrapport – 22 april 2008

Årsstämma (Stockholm)- 14 maj 2008

Kvartal 2, delårsrapport – 22 juli 2008

Kvartal 3, delårsrapport – 21 oktober 2008

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta:

Hans-Holger Albrecht, VD MTG
tel +46 (0) 8 562 000 50

Matthew Hooper, Corporate Communications
tel +44 (0) 20 7321 5010

Bert Willborg, Pressfrågor
tel +44 (0) 791 2280 850

MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. MTG är den största Fri- och Betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum, den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-nätverk och den största kommersiella radiooperatören i Norden. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med sammanlagt 50 egenproducerade och tredjeparts kanaler. Viasats TV-kanaler når nu över 80 miljoner människor varje dag i 22 länder i Europa.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på Nordiska Börsens Large-Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Modern Times Group MTG AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 januari 2008 klockan 14.45 (CET).