MTG förändrar strukturen inom radion

June 20, 2000

PRESSMEDDELANDE 2000-06-20 MTG FÖRÄNDRAR STRUKTUREN INOM RADION Modern Times Group MTG AB har per idag utsett Christer Modig till Verkställande Direktör för Rix FM och Power Hit Radio och Susanna Bervå till Vice Verkställande Direktör för MTG Radio. Christer Modig kommer att behålla sin tjänst som Programchef för MTG Radio medan Susanna Bervå kommer att behålla sin tjänst som Affärsområdescontroller för MTG Radio. Johan Robertsson kommer att vara programansvarig för Baltikum. Peter Ahlberg har lämnat MTG-koncernen och ersätts av Hans-Holger Albrecht som Affärsområdeschef för MTG Radio. För mer information vg kontakta, Hans-Holger Albrecht, COO MTG, tel. 08- 562 000 50 Modern Times Group MTG AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/20/20000620BIT01180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/20/20000620BIT01180/bit0002.pdf

bit0001.doc