MTG ansöker om licenser för det digitala marknätet

September 23, 2003

MTG ANSÖKER OM LICENSER FÖR DET DIGITALA MARKNÄTET Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att man har ansökt om licenser för att sända sina TV- kanaler inom Viasat i det digitala marknätet. Ansökningen villkoras av utgången av de pågående förhandlingarna om Viasats önskan att bli operatör i det digital marknätet. Med Viasats kanaler i det digitala marknätet utökas innehållet för TV- hushållen. Och med Viasat som ytterligare en operatör av det digitala marknätet skapas valfrihet vilket också ökar mångfalden för tittarna. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri- TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, och som ADR:s på Nasdaq National Market under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/23/20030923BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/23/20030923BIT00100/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer