February 10, 2004

MODERN TIMES GROUP MTG AB FINANSIELLT RESULTAT FÖR PERIODEN JANUARI - DECEMBER 2003 Modern Times Group MTG AB ("MTG") (Stockholmsbörsen: MTGA, MTGB), presenterar idag, den 10 februari 2004, preliminärt resultat för det fjärde kvartalet och för helåret 2003. HELÅRET 2003 - FÖRSÄLJNINGEN ÖKADE MED 5% TILL 6 311 (6 023) MKR - RESULTATET EFTER SKATT ÖKADE TILL 289 (-67) MKR, INKLUSIVE JÄMFÖRELSESTÖRANDE POSTER PÅ TOTALT -99 (37) MKR - RESULTATET PER AKTIE ÖKADE TILL 4,36 (-1,00) KRONOR HÄNDELSER FJÄRDE KVARTALET - FÖRSÄLJNINGEN UPPGICK TILL 1 731 (1 730) MKR - RÖRELSERESULTATET ÖKADE TILL 249 (66) MKR - ANTALET PREMIUMABONNENTER ÖKADE MED 26 000 TILL 439 000 - RÖRELSEMARGINALEN INOM BETAL-TV-VERKSAMHETEN UPPGICK TILL 23% (21%), INKLUSIVE EN NEDSKRIVNING AV VIACCESSKORT PÅ 29 MKR - RÖRELSERESULTATET FÖR TV3 SKANDINAVIEN ÖKADE MED 14% TILL 73 (64) MKR, INKLUSIVE EN AVSÄTTNING PÅ TOTALT 38 MKR För ytterligare information, besök www.mtg.se, skicka e-post till info@mtg.se eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef tel: +46 (0) 8 562 000 50 Mia Brunell, Ekonomidirektör tel: +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, IR & Pressansvarig tel: +44 (0) 207 321 5010 MTG AB är en internationell mediegrupp verksam i över 30 länder runt om i världen med kärnverksamheten inom Broadcasting i Scandinavien, Baltikum, Ungern och Ryssland. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, samt den största kommersiella radiooperatör i norra Europa. MTGs Viasat kanaler når varje dag ungefär 50 miljoner tittarer i 14 länder och MTG Radio har över 3 miljoner lyssnare varje dag. Viasat Broadcasting DTH satellit TV platform erbjuder digitalt flerkanalspaket med sammanlagt 48 egna producerade och tredjeparts kanaler. MTG är ledande inom TV-shop verksamhet med sändningar av "home-shopping" kanaler till över 100 miljoner hushåll i 52 länder, samt ett ledande företag inom produktion av reality-TV och är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/10/20040210BIT20450/wkr0006.pdf

wkr0006.pdf