Mike tyson boxas i danmark-viasat sänder i nio länder

August 10, 2001

MIKE TYSON BOXAS I DANMARK - VIASAT SÄNDER I NIO LÄNDER Den internationella mediakoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att de exklusiva TV-rättigheterna säkrats för Mike Tysons nästa tungviktsmatch i boxning. För första gången ska Mike Tyson boxas i Skandinavien och han gör det mot danske Brian Nielsen i Köpenhamn den 8 september. Matchen finns tillgänglig för Viasats digital-TV-abonnenter via pay-per- view i Danmark, Sverige, Norge och Finland samt sänds i Viasats kanaler i Baltikum, Ungern och Ryssland. - Detta blir den största pay-per-view-galan någonsin i Norden. Det är samtidigt glädjande att vi också har TV-rättigheter för Baltikum, Ungern och Ryssland. Det blir den första direktsändningen som berör alla de nio länder där Viasat nu är etablerat, säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef, MTG. Brian Nielsen är en av Danmarks populäraste idrottsmän alla kategorier. Han har gått 62 matcher under sin karriär och bara förlorat en. Att han skulle få möta Mike Tyson är något de danska boxningsfansen väntat på i tio år. En publik på 50.000 väntas därför till den danska nationalarenan Parken i Köpenhamn den 8 september. Tungviktsmatchen mellan Mike Tyson och Brian Nielsen beräknas starta klockan 22.30 lokal tid. En rad andra skandinaviska boxare finns i ringen samma kväll i en gala producerad av amerikanska Showtime som räknar med 100 miljoner tittare runt om i världen. Galan blir tillgänglig genom pay-per-view för de 486.000 abonnenter som skaffats sig Viasats digital-TV-utbud i Danmark, Sverige, Norge och Finland. Viasat sänder också via TV3 i Estland, Lettland och Litauen, samt Viasat3 i Ungern och Darial TV i Ryssland. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, IR-ansvarig +44 (0) 207 321 50 10 Bert Willborg, pressansvarig 070-727 70 22 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/10/20010810BIT00120/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/10/20010810BIT00120/bit0001.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer