Metro lanserades i Holland idag

June 21, 1999

METRO LANSERADES I HOLLAND IDAG Starten för Metro i Holland gick snabbare än planerat. 250.000 exemplar distribuerades i dag vid 162 stationer hos kollektivtrafikbolaget NS Stations. 40 personer har anställts och arbetar på huvudkontoret i Amsterdam. Redaktionellt följer Metro Holland det ursprungliga konceptet från Stockholm, med hårt sammanfattade nyheter av hög kvalité. Säljorganisationen ska bearbeta Hollands nationella annonsmarknad samt de lokala marknaderna i respektive städer. Metro Holland är den femte lanseringen sedan starten av tidningen för drygt fyra år sedan. Den gratisdistribuerade och annonsfinansierade Metro finns sedan tidigare i Stockholm, Göteborg, Prag och Budapest. Den ska även etableras i Helsingfors och Malmö i år. Finlands ordförandeskap i EU har också öppnat väg för en engelskspråkig version i Bryssel. För ytterligare information, v g kontakta: Robert Braunerhielm, Metro Holland, tel 070-422 99 03 Pelle Törnberg, VD MTG, tel 08-562 000 50 Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/21/19990621BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/21/19990621BIT00480/bit0002.pdf

bit0001.doc