Metro Hollands VD - Årets mediaman

December 9, 1999

METRO HOLLANDS VD - ÅRETS MEDIAMAN Jan van der Marel, VD för Metro Holland, har utsetts till Årets mediaman i Holland. De som röstat fram honom är läsarna av den holländska reklambranschtidningen Reclameweek. Metro i Holland lanserades så sent som i juni i år. Enligt en välrespekterad affärsman inom den holländska matvaruindustrin, har Metro rört om i dagstidningsvärlden i Holland, skriver Reclameweek och konstaterar att tidningen är den första gratisutdelade dagstidningen i Holland och den första framgångsrika lanseringen av en dagstidning i landet sedan andra världskriget. Metro Holland var den femte lanseringen av gratisdistribuerade och annonsfinansierade Metro sedan starten i Stockholm drygt fyra år tidigare. Metro, som snart fyller fem år, finns i dag i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors, Prag, Budapest och Holland. Under år 2000 lanseras den också i Zürich, Newcastle samt för första gången utanför Europa, i Santiago, Chile och Philadelphia, USA. För ytterligare information, v g kontakta Pelle Törnberg, VD och koncernchef MTG, tel 08-562 500 50. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00670/bit0002.pdf

bit0001.doc