Metro förlänger sitt avtal med SL

April 17, 1998

METRO FÖRLÄNGER SITT AVTAL MED SL Storstockholms Lokaltrafik, SL, och Tidnings AB Metro har träffat ett nytt avtal om distribution av Metro på pendeltågs- och tunnelbanestationer. Det nya avtalet sträcker sig fram till den 31/12 2005, vilket är en förlängning av nuvarande avtalsperiod med fem år. Det innebär att SL:s resenärer även i framtiden kan läsa sin populära morgontidning på väg till jobbet. Sedan starten för tre år sedan har Metro stadigt ökat antalet läsare bland stockholmarna. Varje dag läser över 600 000 stockholmare Metro. Utgivningen av tidningen Metro har ökat läsandet av dagstidningar i Stockholm. Nya grupper har nu tillägnat sig vanan att läsa en morgontidning, framförallt ungdomar och invandrare. I åldersgruppen 15- 39 är Metro den mest lästa dagstidningen i Stockholm. För SL är Metro en god affär. SL erbjuder sina kunder en gratis morgontidning varje dag och får samtidigt kostnaderna för hanteringen av tidningen täckta. Dessutom får SL en gratis sida i tidningen för sin dagliga trafikinformation, vilket innebär en effektiv kanal för att nå SL-trafikens många kunder. Metrokonceptet har vunnit genklang även i andra städer. Metro finns nu också i både Göteborg och Prag och från och med i höst även i Budapest. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00100/wkr0002.pdf

wkr0001.doc