LEDNINGSFÖRÄNDRING

March 13, 2006

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (”MTG”), tillkännagav idag att bolagets ekonomidirektör (CFO) Mia Brunell har utnämnts till VD och koncernchef i Investment AB Kinnevik (”Kinnevik”). Hon lämnar sin position i MTG i slutet av maj och tillträder sin tjänst i Kinnevik – som är MTGs största aktieägare – i början av augusti. MTG kommer inom kort att presentera Mias efterträdare. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG kommenterade: “Mia har arbetat i MTG i över 13 år och har varit koncernens ekonomidirektör i mer än fem år. Jag vill tacka Mia för hennes betydande bidrag till MTGs framgångar och hon har med stort engagemang alltid levererat resultat av högsta klass. Vi önskar Mia all framgång i hennes nya roll och ser fram emot att fortsätta vår relation i hennes nya position som VD för vår största aktieägare.” För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investor & Press Enquiries tel +44 (0) 20 7321 5010 MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum, den största ägaren i Rysslands fjärde största TV-nätverk och den största kommersiella radiooperatören i Norden. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med fler än 50 egenproducerade och tredjeparts TV-kanaler till tittare i 19 länder i Europa och Viasat når över 60 miljoner tittare varje dag. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

wkr0001.pdf