Klargörande om Viasat och CNN

September 26, 2000

KLARGÖRANDE OM VIASAT OCH CNN Enligt tidningsuppgifter idag tappar Viasat i sitt utbud CNN och Discovery. Fakta är dock att CNN och Discovery aldrig ingått i Viasats kanalutbud. Däremot har Viasat, som en extra service till sina parabolabonnenter, tidigare varit återförsäljare för det så kallade CTV-paketet där bland annat CNN och Discovery ingår. Med andra ord är det Canal+ och Telenor som tappar sin största återförsäljare i Sverige. För vidare information, v g kontakta: Pelle Törnberg, VD MTG, 08-562 000 50 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri-TV och betal-TV som omfattar 18 TV-kanaler i 8 länder), Radio (7 nätverk i 5 länder), Publishing (daglig finanstidning, magasin och böcker), Modern Interactive (traditionell homeshopping, e-handel, Internet och text-TV), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, samt på Nasdaq-börsen i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/26/20000926BIT00950/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/26/20000926BIT00950/bit0002.pdf

bit0001.doc