Kalle Lisberg ny VD för P4 Radio Hele Norge

December 21, 1998

KALLE LISBERG NY VD FÖR P4 RADIO HELE NORGE Kalle Lisberg, 48, har utsetts till tillförordnad VD för P4 Radio Hele Norge. -P4 är den största radion för vuxna norrmän upp till 50 år. Kanalen har därmed en unik marknadsposition. Uppdraget är nu att stärka produkten och fortsätta det goda arbetet, säger den nye radiochefen. Kalle Lisberg efterträder Svein Larsen som varit P4s VD sedan starten i september 1993 och som under hösten meddelat att han vill sluta. För Kalle Lisbergs del innebär det att han återvänder till en radiokanal som han känner väl ­ han var dess förste programchef och hade det jobbet fram till att han blev VD för TV3 Norge hösten 1995. Sedan januari 1997 har han dessutom varit VD för MTG Norge. Han började inom gruppen 1990 då han startade det norska TV-produktionsbolaget Ingress Television. Dessförinnan var han featureredaktör på norska Dagbladet och arbetade i elva år på NRK som journalist och redaktionschef. Kalle Lisberg är tjänstledig från MTG och tillförordnad VD för P4 Radio Hele Norge tills ordinarie VD utsetts. P4 Radio Hele Norge ökade sin omsättning med 15 % till 189,4 miljoner norska kronor (164,1) under årets första tre kvartal. Resultatet steg med 8 % till 53,5 miljoner (49,7). Resultatet per aktie var 1,22 kronor för perioden, jämfört med 1,14 kronor under samma tid i fjol. Till tillförordnad VD för TV3 Norge har utsetts Eivind Schackt, tidigare chef för TV Shop Skandinavien. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/02/20040102BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/02/20040102BIT00150/wkr0002.pdf

wkr0001.doc