INTV lanserar "Klubbtext"

June 25, 1997

INTV LANSERAR "KLUBBTEXT" Interactive Television erbjuder klubbar och föreningar en ny tjänst för spridning av information: Klubbtext. Tjänsten innebär att föreningarnas information går att läsa på TV3 TEXT-TV. I exempelvis en idrottsklubb händer alltid mycket som intresserar aktiva, ledare, klubbmedlemmar, supportrar och andra idrottsintresserade. I normala fall når informationen ut via månatliga klubblad där innehållet av naturliga skäl är inaktuellt redan när det når läsaren. Genom Klubbtext har informatören möjlighet att nå läsaren direkt dygnet runt, 365 dagar om året. Det behövs ingen tryckning på tryckeriet, inga adresser på kuvertet, inget porto, ingen stress till brevlådan, ingen väntan på att brevet skall komma fram och bli läst. Det enda föreningen behöver göra är att skriva ner sin text och faxa eller maila den till redaktionen på TV3text. Layout och inskrivning sker omedelbart och strax efter att föreningen har skickat i väg sin information, är den utlagd på TV3 TEXT- TV. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00570/wkr0002.pdf

wkr0001.doc