Internet-CD levererad redan ikväll

January 6, 1999
12.00 CET

INTERNET-CD LEVERERAD REDAN IKVÄLL Alla som bor i sydvästra Skåne kan beställa CD-skivor från skivbutiken CDON på Internet och få dem levererade redan samma kväll, tillsammans med purjolök och julskinka. Det kan ske genom ett unikt samarbete med Matomera, Sveriges första och största riktiga livsmedelsbutik på Internet. CD-skivor beställda före klockan 11.00 på förmiddagen kan levereras samma kväll till kunder hos www.matomera.se, som ägs av Bergendahls, en av de stora inom dagligvaruhandeln efter ICA, KF och D-Gruppen. Kunderna får tillgång till ett speciellt toppsortiment för den snabba leveransen. Samtidigt kan CDON leverera ytterligare skivor från ett urval på närmare 100.000 CD-titlar med något längre leveranstid. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309- 9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/02/20040102BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/02/20040102BIT00310/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer