Informationschef till Modern Times Group

January 27, 1998
12.00 CET

INFORMATIONSCHEF TILL MODERN TIMES GROUP Carl Fredrik Sammeli från Rikta till MTG Carl Fredrik Sammeli blir Modern Times Group, MTGs, informationschef. Han kommer närmast från PR-företaget Rikta Kommunikation som han nu lämnar efter tre år. Sammeli kommer att jobba som inhyrd informationschef. Carl Fredrik Sammeli är känd för MTG, på Rikta har han redan jobbat med MTG och flera av företagsgruppens dotterbolag, bl a TV3, TV6, ViaSat, Radio Rix och Metro. Som kundansvarig för PR-företagets mediekunder har han också jobbat med TV4, Radio Energy och Universum. ­ Att MTG nu är ett noterat och självständigt bolag ökar kraven på allt informationsarbete. Detta en idealisk och spännande tid att komma in i företaget, säger Carl Fredrik Sammeli. Sammeli har också ansvarat för flera av Riktas kunder bl a Visa, Audi, 7- Eleven/Pressbyrån och Sveriges Redareförening samt för FöreningsSparbankens, Handelsbankens, Postgirots och S-E-Bankens gemensamma lansering av SET-standarden för säker handel på internet. Ansvaret för dessa kunder övertas nu av andra konsulter på Rikta. Före Rikta var han pressekreterare på Ja-sidans kampanjorganisation, JA till Europa, och har också jobbat för bl a Kreab. Övergången från Rikta kommer att ske stegvis under vintern. Rikta har även fortsättningsvis vissa uppdrag för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00290/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer