Hein Espen Hattestad ny i ledningen för MTG Norge

December 19, 2000
16.09 CET

HEIN ESPEN HATTESTAD NY I LEDNINGEN FÖR MTG NORGE Modern Times Group MTG AB tillkännagav idag att Hein Espen Hattestad utsetts till Chief Operating Officer, COO, i MTG Norge och VD för Viasat Broadcasting Norge. Han blir därmed övergripande ansvarig för MTGs norska verksamhet som inkluderar TV3 Norge, Viasat Norge och WebAd Norge. Kalle Lisberg fortsätter som VD för MTG Norge och är ansvarig för strategi, utveckling och nya verksamheter. Hein Espen Hettestad (f. 63) är för närvarande VD för P4 Radio Hele Norge ASA, den enda rikstäckande kommersiella radiostationen i Norge. MTG är största ägare i P4. Hattestad tillträder sin nya tjänst först när frågan om efterträdare på P4 är löst. - Vi är mycket glada över att kunna erbjuda Hein Espen Hattestad nya och ännu större utmaningar inom MTG. Hans huvuduppgift blir att leda och ta vara på de stora möjligheter som ligger inom övergången till vår digitala TV-plattform, säger Kalle Lisberg. - Jag är imponerad över det jobb Hein Espen gjort på P4 genom att utveckla radion till ett digitalt mediehus, med innehåll för både radio, Internet och mobiltelefoni, säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG. Hein Espen Hattestad var tidigare internationell chef för Bates-gruppen i Norge och började på P4 i april 1999. För ytterligare information, besök www.mtg.se, skicka e-post till info@sharedvalue.net eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG, 08-562 000 50, Kalle Lisberg, VD MTG Norge, +47-22990033 eller Hein Espen Hattestad, +47-23000044. Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri-TV och betal-TV som omfattar 18 TV-kanaler i 8 länder), Radio (7 nätverk i 5 länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal och Internet-portal, text-TV), Publishing (daglig finanstidning, övrig finansiell information, magasin och böcker), Modern Interactive (traditionell homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, samt på Nasdaq-börsen i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT01050/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer