Gratisdistribution mer än fördubblar upplagan för Finans Vision

March 7, 2002
15.40 CET

GRATISDISTRIBUTION MER ÄN FÖRDUBBLAR UPPLAGAN FÖR FINANS VISION Den dagliga affärstidningen Finans Vision väljer att använda de distributionsgrepp som på kort tid gjort tidningen Metro till Sveriges största morgontidning. Varje dag gratisutdelas över 23.000 tidningar vid kommunikationspunkter och andra stora mötesplatser i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. "Det känns naturligt att använda samma distributionsmetod som gjort Metro till en global framgång och till världens fjärde största nyhetstidning i antalet läsare. Därför erbjuder vi Finans Vision gratis på viktiga mötesplatser. För dem som vill ha tidningen hem i brevlådan finns ett premiumerbjudande för prenumeranter," säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för Modern Times Group MTG AB där Finans Vision ingår. De känns igen på centrala platser i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö; handdistributörerna med Finans Visions röda jackor och röda kepsar. De delar ut 23.000 tidningar dagligen utanför tunnelbanestationer, tågstationer och på andra centrala mötesplatser. Dessutom går 4.000 tidningar varje dag till nyckelföretag. Handdistributionen äger rum under de två första lanseringsveckorna av Finans Vision. Men gratisutdelning av tidningen fortsätter även efter det. Målet är enkelt; att nå läsarna som är målgruppen för den nya affärstidningen, däribland unga och kvinnor som lever i nutiden med IT, telekom, media, reklam, underhållning och finans. En av platserna där handutdelning sker är därför Kista. Finans Vision har uppstått genom en sammanslagning av Finanstidningen och Vision. När dessa två tidningar gick upp i varandra hade Finanstidningen en betald prenumererad upplaga på 23.000 tidningar, Vision hade 4.000. Med ytterligare kampanjer, däribland provprenumerationer till ledande befattningshavare i viktiga företag, distribueras för närvarande dagligen 80.000 exemplar av Finans Vision. Parallellt pågår en omfattande värvningskampanj av prenumeranter för att fånga upp dem som vill ha tidningen i sin brevlåda. Det sker genom en kombination av telemarketing, TV-reklam och annonsering i dagspress och radio. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/07/20020307BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/07/20020307BIT00850/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer