Gratis internet och säkra betalningar på Skandinaviens största portal - Everyday.com

September 21, 1999

GRATIS INTERNET OCH SÄKRA BETALNINGAR PÅ SKANDINAVIENS STÖRSTA PORTAL - EVERYDAY.COM Everyday.com presenterades på en presskonferens i Stockholm i dag. Portalen erbjuder både gratis internet och säkra betalningar och ett brett innehåll. -Vi har skapat Skandinaviens största portal till en väldigt låg kostnad. Vi har samtidigt alla inkomstkällor som idag existerar på internet och unika betalningslösningar, sa Pelle Törnberg, VD och koncernchef för Modern Times Group MTG AB. MTG äger portalen tillsammans med Netcom AB. Dess VD och koncernchef, Lars- Johan Jarnheimer sa: -Genom det här får vi möjlighet att öka kundnyttan och kapitalisera på existerande kundströmmar vi har som Skandinaviens största internetoperatör. Vid presskonferensen presenterades det innehåll som redan finns på plats: * Möjlighet för användarna att handla bland 70.000 CD i den egna skivbutiken Everyday Music Store. Vid sidan av traditionella betalningar som postförskott kan Comviq GSM-kunder välja att få betalningen på sin mobiltelefonifaktura. * Gratis internet för alla som registrerar sig som medlemmar hos Everyday.com. Medlemsskapet är också gratis. För närvarande samarbetar Everyday.com med följande telefonioperatörer; Tele2, Optimal Telekom, Comviq GSM och Tele2 Mobil. * Gratis e-post som är webbaserat och därmed tillgängligt för medlemmar hos Everyday.com oavsett vilken dator de sitter vid. * Möjlighet att skicka SMS-meddelanden direkt från datorn. * Chatt * Ett brett innehåll i form av nyheter från Metro, samt valfriheten att ladda ner hela Metro Stockholm, Metro Göteborg och Metro Europe. Ekonominyheter och börskurser från Finanstidningen finns med, liksom ständigt uppdaterade väderprognoser och en elektronisk TV-guide med tablåerna till de populäraste kanalerna. Användarna kan också: * Lyssna på senaste nytt från RIX FM. * Titta på senaste TV3 Direkt, ZTV Nytt och även se senaste TV3 Live och "Vita lögner". Dessutom erbjuds dagliga sändningar med rörliga bilder inom såväl sport som nöjen. På presskonferensen demonstrerades vidare en WAP-tjänst. I den finns både nyheter och väder men också tillgång till användarens personliga adress-bok, en av de tjänster som alla medlemmar i Everyday.com erbjuds. Även bredbandslösningar med pay-per-view till din dator från Viasat Broadcasting presenterades. För ytterligare information, v g kontakta: Niklas Zennström, t f VD Everyday.com, tel +352 091 752 357 Pelle Törnberg, VD och koncernchef MTG, tel +46 8 562 000 50. Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef Netcom, tel +46 8 562 640 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. NetCom AB är också noterat på Stockholms Fondbörs O-lista, under symbolen NCOM, samt på Nasdaq under symbolen NECS. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/21/19990921BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/21/19990921BIT00530/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer