Finanstidningen snabbast växande affärstidningen

February 9, 2001

FINANSTIDNINGEN SNABBAST VÄXANDE AFFÄRSTIDNINGEN Finanstidningen var den snabbast växande affärstidningen i Sverige under år 2000, både i antalet nya läsare och procentuellt. 177.000 läser Finanstidningen dagligen, enligt SIFO/Orvestos räckviddsundersökning för helåret 2000. Det är en ökning med 24 procent, eller 34.000 läsare, jämfört med föregående år. - Det är mycket glädjande siffror, de är beviset för att våra satsningar på Finanstidningen är riktiga. Vi är fortsatt den snabbast växande affärstidningen, nu även i absoluta tal. Siffrorna visar klart och tydligt att fler och fler väljer Finanstidningen när de väljer daglig affärstidning, säger Michael Porseryd, VD för Finanstidningen och chef för affärsområdet Publishing inom Modern Times Group MTG AB. Affärsområdet fokuserar på det arbete som påbörjades under år 2000 med finansiella tjänster; där ingår förutom Finanstidningen även webbsajten finanstidningen.se, månadsmagasinet Kapital, analytikerträffar genom financialhearings.com och TV8. Moderna Tider och Brombergs Bokförlag ingår också. Moderna Tider ökade sin räckvidd under år 2000 och har nu 54.000 läsare, en ökning med sex procent jämfört med föregående år. För ytterligare information, besök www.mtg.se, skicka e-post till info@sharedvalue.net eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG, 08-562 000 50, Michael Porseryd, chef affärsområde Publishing, tel 070-454 23 08, eller Bert Willborg, informationsansvarig MTG, 070-727 70 22. Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri-TV och betal-TV som omfattar 18 TV-kanaler i 8 länder), Radio (7 nätverk i 5 länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal och Internet-portal, text-TV), Publishing (daglig finanstidning, övrig finansiell information, magasin och böcker), Modern Interactive (traditionell homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, samt på Nasdaq-börsen i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00820/bit0001.pdf

bit0001.doc