Finanstidningen fortsätter att vara den snabbast växande affärstidningen i Sverige

May 15, 2001

FINANSTIDNINGEN FORTSÄTTER ATT VARA DEN SNABBAST VÄXANDE AFFÄRSTIDNINGEN I SVERIGE Finanstidningen, Sveriges dagliga affärstidning, är den snabbast växande affärstidningen i Sverige enligt SIFO/Orvestos första räckviddsundersökning 2001 (2001:1). Enligt undersökningen läser 192 000 Finanstidningen dagligen, vilket är en ökning med 14 procent sedan början av året. - Vi är självklart mycket nöjda med detta och det ger oss stöd i våra fortgående investeringar i Finanstidningen. Vi fortsätter att vara den snabbast växande affärstidningen i Sverige. Resultatet av den senaste undersökningen visar tydligt att allt fler personer väljer Finanstidningen som deras dagliga affärstidning, säger Michael Porseryd, VD för Finanstidningen och chef för affärsområdet Publishing inom Modern Times Group MTG AB. Affärsområdet Publishing inom MTG fokuserar på att förse marknaden med finansiella nyhetstjänster och grundades år 2000. Verksamhetsområdet inkluderar även finanstidningen.se, månadsmagasinet Kapital, analytikerträffar genom financialhearings.com och affärsnyhetskanalen TV8. Moderna Tider och Brombergs Bokförlag ingår också i detta verksamhetsområde. För ytterligare information, besök www.mtg.se, skicka e-post till info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG, 08-562 000 50 Matthew Hooper, Investor & Media förfrågningar +44 (0)20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri-TV och betal-TV som omfattar 18 TV-kanaler i 8 länder), Radio (7 nätverk i 5 länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal och Internet-portal, text-TV), Publishing (daglig finanstidning, övrig finansiell information, magasin och böcker), Modern Interactive (traditionell homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, samt på Nasdaq-börsen i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/15/20010515BIT01090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/15/20010515BIT01090/bit0001.pdf

bit0001.doc