Finans Vision och Scandic Hilton sluter distributionsavtal

March 14, 2002

FINANS VISION OCH SCANDIC HILTON SLUTER DISTRIBUTIONSAVTAL Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB tillkännagav idag att ett distributionsavtal tecknats med Scandic Hotels som ingår i Hilton Group. Därmed blir den dagliga affärstidningen Finans Vision, magasinet Kapital och tidskriften Moderna Tider tillgängliga på Scandic Hiltons samtliga hotell i Sverige. Drygt 5.000 exemplar av Finans Vision levereras dagligen till de 68 hotell som ingår i Scandic Hilton-kedjan i Sverige. 17.000 exemplar av varje nummer av månadsmagasinet Kapital ingår i avtalet, liksom 2.300 exemplar av Moderna Tider. Finans Vision distribueras bland annat via tidningsställ i lobbyn och vid konferensutrymmena på hotellen. Kapital finns på samtliga hotellrum och Moderna Tider är tillgänglig på mötesplatser i hotellen. Avtalet gäller från denna vecka. - Vi på Scandic Hotels är glada över att kunna erbjuda alla våra hotellgäster Sveriges nya dagliga affärstidning: Finans Vision. Tidningssamarbetet med MTG Publishing, där också Kapital och Moderna Tider ingår, kommer att säkerställa att våra gäster får dagliga affärsnyheter av hög kvalitet samt underhållande läsning inom områdena kultur och livsstil, säger Lars Petersson, inköpsdirektör på Scandic Hotels. - Vi är väldigt nöjda med att vi hittat formen för ett distributionsavtal med den rikstäckande Scandic Hilton kedjan. Detta ger oss möjligheten att erbjuda Finans Vision till våra läsare när de är ute och reser och inte har möjlighet att få sin tidning i hemmet eller på arbetsplatsen. Vi träffar också väldigt många nya läsare som bor eller på annat sätt besöker Scandic Hiltons hotell, säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00970/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00970/wkr0002.pdf

wkr0001.doc