Finans Vision i allians med Ekonomi24

March 4, 2002
11.09 CET

FINANS VISION I ALLIANS MED EKONOMI24 Den internationella mediakoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att den dagliga affärstidningen Finans Vision har ingått en allians med ekonomisajten Ekonomi24. Alliansen innebär att den gemensamma redaktionen producerar ett material som publiceras i den dagliga affärstidningen Finans Vision och på Ekonomi24:s befintliga betalsajt, ekonomi24.se. "I och med denna allians har vi samlat vårt redaktionella drömlag och är redo att utmana den gamla mästaren," säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG. "Samarbetet är positivt för båda parter och ger Ekonomi24 en fantastisk möjlighet att ytterligare förbättra erbjudandet till prenumeranterna," säger Thomas Peterssohn, VD och chefredaktör för Ekonomi24. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Thomas Peterssohn, VD och chefredaktör Ekonomi24 tel +46 (0)73 682 68 30 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00570/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer