ESL i nytt samarbetsavtal med PUBG MOBILE

March 26, 2020
· MTG’s portföljbolag ESL inleder samarbete med PUBG MOBILE för att genomföra  tävlingar för titeln PUBG MOBILE från utgivaren Tencent Games och PUBG Corp. · En total prispool om 1 miljon USD har allokerats för titelns nya turneringsformat för esport · Samarbetet innebär därutöver att ESL blir kommersiell partner för PUBG MOBILE:s esportprogram 2020 STOCKHOLM, 26 mars kl. 15.40 CET, 2020 — Modern Times Group MTG AB:s (MTG) portföljbolag ESL offentliggör i dag ett nytt partnerskap med PUBG MOBILE – den mest populära titeln från utgivaren PUBG Corp. och Tencent Games – för att etablera ett helt nytt esport-turneringsformat för PUBG MOBILE.

ESL och PUBG MOBILE kommer att arrangera ett stort antal tävlingar som leder upp till finalen i världsmästerskapen som går av stapeln i slutet av 2020, då de allra bästa spelarna kommer att tävla om en total prissumma om 1 miljon USD.

”Det här är ett strategiskt viktigt samarbete för ESL med en av de starkaste utgivarna inom gaming och esport globalt, och det visar på hur de och vi fortsätter arbeta och leverera på vår strategi, trots de svåra omständigheterna för samhället i stort och esport som del av det,” säger MTG:s koncernchef och VD Jørgen Madsen Lindemann.

Som del av samarbetsavtalet blir ESL en kommersiell partner för PUBG MOBILE Esports Program under 2020. ESL kommer därigenom arbeta aktivt med PUBG MOBILE för att öka värdet för medierättigheter och varumärkessamarbeten kring titeln som esportprodukt och på så sätt skapa en solid grund för ett långt och framgångsrikt tävlingssystem för lag och partners.

För detaljer och ytterligare information om samarbetetsavtalet se ESL:s fullständiga pressrelease om samarbetet: https://about.eslgaming.com/press-media/

För mer information:  Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations Direkt: +46 (0)702-734 879, lars.torstensson (at) mtg.com Oliver Carrà, Director of Public Relations Direkt: +46 (0) 70-464 44 44, oliver.carra (at) mtg.com

Nå oss: communications@mtg.com Högupplösta pressbilder för medier: Flickr Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

***

Om MTG AB  MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är ett strategiskt operationellt investeringsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på̊ Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Om ESL ESL (www.eslgaming.com) är världens största esportbolag. Sedan det grundades år 2000 har ESL format industrin kring de mest populära datorspelen men otaliga online.- och offlinetävlingar och turneringar. ESL producerar högprofilerade, varumärkesprofilerade internationella ligor och turneringar så som ESL One, Intel® Extreme Masters, ESL Pro League och andra event på arenanivå i högsta klass men också ESL National Championships, gräsrotsturneringar för amatörer och matchmaking-system som samlat definierar vägen som esportare kan gå från att vara ingen till att vara någon. Med kontor över hela världen så driver ESL esporten framåt på global skala. ESL är ett portföljbolag inom MTG, det ledande internationella bolaget inom digital underhållning. Läs mer på about.eslgaming.com.

Om PUBG MOBILE PUBG MOBILE är baserat på PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS, fenomenet som tog den interaktiva underhållningsvärlden med storm 2017. Upp till 100 spelare hoppar fallskärm och landar på en öde ö för att efter landning inleda en kamp där den siste överlevande tar hem hela segern. Spelare måste leta upp vapen, fordon och utrustning som hjälper dem att besegra alla motståndare allt medan den rikt detaljerade och med taktiskt spännande tillgängliga ytan för spelet krymper.

Ladda ned PUBG MOBILE gratis i App Store och på Google Play. För mer information, besök officiella kontot för PUBG MOBILE på Facebook, Twitter samt Youtube.