Elfving satsar på lördagsradio och konferenser

November 19, 1997

ELFVING SATSAR PÅ LÖRDAGSRADIO OCH KONFERENSER Ulf Elfvings nya förmiddagsprogram på lördagarna i Radio Rix har på bara två månader ytterligare ökat lyssnarsiffrorna i kanalen. Nu satsar Elfving på att utveckla programmet ännu mera - samtidigt på en ny marknad: kongresser, konferenser och seminarier. - Jag ska vara med om att utveckla en verksamhet inom mediegruppen MTG:s affärsområde Media Services, som arbetar med att både leda och dokumentera konferenser och andra evenemang, säger Elfving. Han kommer att ägna en del av sin tid åt lördagsprogrammet, som blivit en stor framgång. Inte bara lyssnare har strömmat till, utan också gäster som Stefan Edberg, Peter Harryson, Lisa Ekdal, Magnus Uggla, Martin Dahlin m.fl. - All övrig tid lägger vi på evenemangsmarknaden, som är enorm. Bara konfererande omsätter 25 miljarder per år i Sverige. Och där har vi mycket intressanta idéer om vad vi kan tillföra marknaden. Det nya verksamheten kommer att ledas av Elfving och Monika Sandberg, nu programchef i Rix. För ytterligare information kontakta Johan Sundberg, affärsområdeschef Media Services, tel. 08-522 59500. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00650/wkr0002.pdf

wkr0001.doc