DreamHack i nytt avtal med Epic Games kring ny Fortnite-turnering

June 22, 2020
STOCKHOLM, 22 juni 2020 — Modern Times Group MTG AB:s (publ.) (“MTG”) esport-portföljbolag DreamHack offentliggör i dag lanseringen av en ny turneringsserie för Fortnite efter ingående i ett nytt avtal med Epic Games. Turneringen – med en månatlig prispool om 250,000 USD och en aggregerad prispool om 1.75 miljoner USD – kommer att sändas live på Twitch.

“DreamHack har en unik ställning i den globala gaming- och esportsvärlden, och vi är väldigt glada att se ännu ett exempel på hur ledande utgivare erkänna detta genom att ge dem ansvar för produktionen av esporttävlingar för deras starkaste titlar,” säger MTG:s Koncernchef och VD Jørgen Madsen Lindemann.

Fans och spelare I Europa och Nordamerika kommer ha möjlighet att delta I turneringen som är öppen för alla spelare på dessa marknader.

Turneringens första omgång går av stapeln 17-19 juli samt 24-26 juli 2020, och därefter på regelbunden månadsbasis till och med januari 2021 med tävlingar torsdagar och fredagar.

För mer detaljerad information, vänligen besök DreamHack:s pressrum.

***

För mer information: Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations Direkt: +46 (0)702-734 879, lars.torstensson (at) mtg.com Oliver Carrà, Public Relations Director Direkt: +46 (0)70 464 44 44, oliver.carra (at) mtg.com Nå oss: communications@mtg.com Högupplösta pressbilder för medier: Flickr Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG MTG (Modern Times Group MTG AB(publ.)) är ett strategiskt operationellt investeringsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (’MTGA’ och ’MTGB’).

200622 SWE MTG DH EPIC samarbete Fortnite-1
Press Bilder