CTC Media utnämner ny VD

juli 30 2013

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), noterar att intressebolaget CTC Media Inc., i vilket MTG innehar en ägarandel om 37,9%, idag tillkännagav att Yuliana Slashcheva utnämnts till bolagets nya VD. Hon efterträder Boris Podolsky, som har beslutat sig för att lämna bolaget för att fokusera på andra intressen. CTC Medias fullständiga pressrelease återfinns på följande länk: http://ctcmedia.ru/press-center/releases/?id=1343#.UfePnBcqZjc.

CTC Media är ett ledande oberoende ryskt mediabolag och driver verksamheter över hela Ryssland och andra OSS-marknader. Bolaget driver tre fri-TV-nätverk i Ryssland – CTC, Domashny och Peretz – samt Channel 31 i Kazakstan och ett TV-bolag i Moldavien. CTC Media har en sammanlagd potentiell publik på över 150 miljoner människor. Den internationella betal-TV-versionen av CTC-kanalen finns tillgänglig i Nordamerika, Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Central- och Sydostasien. CTC Media har även egen produktionskapacitet genom sitt dotterbolag Story First Production samt ett antal digitala medietillgångar i Ryssland – videmore.ru, domashniy.ru, ctc.ru och peretz.ru. Bolagets aktier handlas på Nasdaq Global Select Market under symbolen ”CTCM”. För vidare information om CTC Media vänligen besök www.ctcmedia.ru.