CTC Media tillkännager förändringar i styrelse och ledningsgrupp

december 15 2011

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), har noterat att intressebolaget CTC Media, Inc., i vilket MTG innehar en ägarandel om 38.1%, har tillkännagivit förändringar i sammansättningen för bolagets styrelse och ledningsgrupp.

CTC Medias fullständiga pressrelease återfinns på följande länk:

CTC Media är ett ledande oberoende Ryskt mediebolag och driver verksamheter i hela Ryssland samt OSS. Bolaget driver tre fri-TV-nätverk i Ryssland – CTC, Domashny och DTV, vilket från och med oktober 2011 drivs under varumärket Peretz. CTC Media driver även Channel 31 i Kazakhstan och ett TV-bolag i Moldavien, och bolagets sammanlagda potentiella publik uppgår till över 150 miljoner människor. Den internationella betal-TV-versionen av kanalen CTC är tillgänglig i Baltikum, Tyskland, Israel och Nordamerika. CTC media har även egna produktionsbolag genom dotterbolaget Story First Production. Bolagets aktier handlas på Nasdaq Global Select Market under symbolen CTCM. Vidare information om CTC Media återfinns på www.ctcmedia.ru.