CTC Media tillkännager förändringar i bolagets styrelse

april 8 2013

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), har idag noterat att CTC Media har tillkännagivit förändringar i bolagets styrelse.

Lorenzo Grabau har utnämnts till styrelseledamot och till att dela ordförandeposten i bolaget, från och med slutet av CTC Medias årsstämma, den 30 april 2013. Lorenzo Grabau är för närvarande styrelseledamot i MTG. Hans-Holger Albrecht avgår från CTC Medias styrelse från samma datum.

CTC Media har även tillkännagett att dess styrelse rekommenderar årsstämman 2013 att välja MTGs VD och koncernchef Jørgen Madsen Lindemann till ny styrelseledamot. MTGs finanschef Mathias Hermansson, som idag är styrelseledamot i MTG, har avböjt omval till CTC Medias styrelse.

CTC Medias pressrelease återfinns i sin helhet via följande länk: http://ctcmedia.ru/press-center/releases/?id=1289.

CTC Media är Rysslands ledande oberoende TV-bolag. CTC Media äger och driver TV-kanalerna CTC, Domashny och Peretz i Ryssland, Channel 31 i Kazakstan och ett TV-bolag i Moldavien. Den internationella betal-tv-versionen av CTC-kanalen görs tillgänglig i Nordamerika, Europa, Nordafrika, Mellanöstern, Centralasien, Armenien, Georgien, Azerbajdzjan och Kirgizistan. CTC Media driver även egna produktionsbolag genom dotterbolaget Story First Production, och äger ett antal digitala medietillgångar i Ryssland.