Christian Samsö ny VD för TV3 i Danmark

October 15, 1998

CHRISTIAN SAMSÖ NY VD FÖR TV3 I DANMARK Christian Samsö, 36 år, har utsetts till VD för TV3 i Danmark. Han tillträder den 1 januari 1999. Christian Samsö har arbetat i fyra år vid Observer Danmark, en period då tillväxten i företaget varit mycket stark. Dessförinnan arbetade han vid Börsens Förlag under åtta år som försäljnings- och marknadschef bl a för Börsens nyhetsmagasin. - TV3:s position som den näst största kommersiella kanalen i Danmark är solid. Jag ser fram mot att få bli delaktig i den framgångsrika utveckling som byggts upp under tio år och där basen för ökade intäkter och marknadsandelar sannerligen existerar, säger Christian Samsö. TV3 i Danmark står bakom Expedition Robinson, som är en tittarsuccé. Dessutom har TV3 kommit över rättigheterna till all dansk fotboll, vilket har stärkt kanalens position som danska folkets favoritkanal inom underhållningen. En framgångsrik hösttablå har ökat TV3 Danmarks tittarandel från 17 proc under juli till 23 proc under veckorna 38 - 41. Betalkanalen 3+ introducerar sommaren 1999 en kabelavgift om 10 Dkr per månad och hushåll. Avgiften kommer att finansiera inköp av rättigheter till och produktion av fotbollssändningarna. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00350/wkr0002.pdf

wkr0001.doc