Chefredaktör på Finanstidningen går vidare

February 7, 2002

CHEFREDAKTÖR PÅ FINANSTIDNINGEN GÅR VIDARE Den internationella mediakoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att Johan Hakelius, chefredaktör för Finanstidningen, har beslutat sig för att lämna tidningen för nya utmaningar. Under Hakelius ledning har Finanstidningen utvecklat en självständig ledarsida och haft en period av stark tillväxt. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, säger i en kommentar: "Jag beklagar att Johan lämnar oss och uppskattar hans arbetsinsats på Finanstidningen, men jag förstår och respekterar hans beslut. Vår ambition är att vi ska fortsätta att arbeta tillsammans med andra projekt inom MTG i framtiden." Johan Hakelius kommenterar: "Det har varit roligt och jag är glad att mina två och ett halvt år på Finanstidningen, varav två som chefredaktör, har varit så uppskattade. Det är svårt att veta när man ska lämna ett jobb som är så givande, men jag har skrivit ledare i tio år och nu känner jag att det är dags för mig att göra något annat. Finanstidningen kommer utan tvekan att fortsatta utvecklas framgångsrikt." "Vi är nöjda med resultatet av den senaste läsarundersökningen där Finanstidningen visar en tillväxt på fyra procent", fortsätter Hans- Holger Albrecht. "I och med förvärvet av tidningen Vision kommer vi dessutom ha ett ännu bättre erbjudande i framtiden." För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00980/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00980/bit0002.pdf

bit0002.doc