CDON största skivbutiken på nätet

October 11, 2000

CDON STÖRSTA SKIVBUTIKEN PÅ NÄTET CDON är nu är Skandinaviens största skivbutik för handel via Internet. Detta har uppnåtts med investeringar som understiger 10 miljoner för Modern Times Group MTG AB. CDON ingår i affärsområdet Modern Interactive där all e-handel samlats med traditionell homeshopping och logistik. - Vi fortsätter enligt vår strategi: sales showmanship and cost control. Det är inte minst viktigt vad gäller e-handel om man ska ha en chans att tjäna pengar i den branschen, säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG. CDON startade 1998 och finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Nederländerna i nära samarbete med Internet-portalen Everyday.com. Ytterligare etableringar i Europa planeras. Lansering sker också i höst på Viasats digitala TV-plattform. CDON erbjuder skivköparna 80.000 titlar att välja mellan. Idag kort startar en större marknadsföringskampanj via de medier som MTG kan tillhandahålla; från TV till Radio och Internet. - Vi vill med vår marknadsföring visa att CDON, oavsett vilken sajt de handlat från tidigare, kan hjälpa alla som insett hur bekvämt och enkelt det är och hur mycket större utbud de har att välja från än i en vanlig skivbutik, säger Hans-Holger Albrecht. CDON har byggts till med extremt låga investeringar. Försäljningstillväxten har hela tiden varit hög. I höst har dubbel så många skivor i månaden sålts som under varje månad under första halvåret 2000. I dag uppmättes ett markant ökat antal besök och ytterligare ökad försäljning hos CDON. CDON är en del av MTGs viktiga strategi för e-handel, där kostnadseffektivitet uppnås med en rad gemensamma funktioner för TVShop och övriga butiker i ON-familjen, DVDON för dvd-skivor, GAMERSON för spel; som orderhantering, kundtjänst, fakturering och logistik. CDON hittas på www.cdon.com För ytterligare information, besök www.mtg.se, skicka e-post till info@sharedvalue,net eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG, 08-562 000 50 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri-TV och betal-TV som omfattar 18 TV-kanaler i 8 länder), Radio (7 nätverk i 5 länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal och Internet-portal, text-TV), Publishing (daglig finanstidning, övrig finansiell information, magasin och böcker), Modern Interactive (traditionell homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, samt på Nasdaq-börsen i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT01010/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT01010/bit0002.doc

bit0001.pdf