Beställ boxning och film via telefon på Internet

June 16, 1998

BESTÄLL BOXNING OCH FILM VIA TELEFON PÅ INTERNET ViaSat, med över 930 000 parabol-hushåll som kunder, gör det nu möjligt för de svenska tv-tittarna att ringa företagets kundtjänst över Internet. Med hjälp av den nya tjänsten Click2Call kan tv-tittarna till exempel beställa ViaSat Guld eller Pay-Per-View (PPV) helt utan att lyfta telefonluren. ViaSat, som var först med Internet via satellit, blir nu det första tv- företaget att erbjuda sina kunder möjlighet att enkelt och snabbt via Internet ringa företagets kundtjänst och till exempel beställa betal-tv- abonnemang. - I ViaSats strategi ingår att utveckla och använda modern IT för att öka servicen och förbättra erbjudandet till kunderna. Möjligheten att kontakta kundtjänsten via Internet är ett sådant exempel. ViaSats fördel är att plattformen redan finns i hemmet i form av en smart kortterminal som ger mängder av möjliga tillämpningar såsom Internet via satellit, som snabbt blivit en succé, säger Peder Ramel, VD för ViaSat. Eftersom Click2Call-tjänsten är kopplad till ViaSats hemsida innebär det ökad effektivitet i kundkontakten. Kunden som ringer via hemsidan har redan kunnat ta del av den information som finns där. Därigenom slipper den som tar emot samtalet besvara en rad frågor som kunden själv sökt rätt på svaren till. Kunden klickar på Click2Call-symbolen på skärmen och kopplas till ViaSats kundtjänst. Med hjälp av datorns ljudkort, mikrofon och högtalare kan kunden prata med kundtjänsten som om hon hade ringt dem från sin vanliga telefon. Den som önskar prova Click2Call-tjänsten kan prova den på ViaSats hemsida: http://www.viasat.se/index11.html Användaren behöver ha Windows 95, ljudkort som klarar full duplex, högtalare, mikrofon och programmet Netmeeting. Click2Call kan inte användas av användare som sitter bakom en brandvägg som inte är H323-kompatibel. Stockholm den 16 juni 1998 För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00260/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer