"Baren" såld till rumänien

November 15, 2002
14.35 CET

"BAREN" SÅLD TILL RUMÄNIEN Modern Times Group meddelade idag att Strix Television har sålt en option till det Rumänien-baserade produktionsbolaget Creative Vision International om att producera och sända succéformatet "Baren" i Rumänien. I det internationellt framgångsrika formatet "Baren", bor och jobbar sex kvinnor och sex män tillsammans under tolv veckor, samtidigt som de tävlar om att inte bli utröstade av tittarna som följer dem via TV och Internet. "Baren" har hittills sänts i tolv länder. Licenser och optioner för att producera formatet har sålts till 29 länder, bland annat till Ryssland, Ungern och Polen. Försäljningen av formatet till Rumänien sker efter att "Baren" under sin andra säsong i Polen haft stora framgångar bland tittarna i åldersgruppen 16-34 år, och speciellt hos de kvinnliga tittarna. Strix-formatet "Fame Factory" har även uppvisat mycket starka tittarsiffror i Sverige med i genomsnitt dubbelt så många tittare som rivalen "Popstars". Formatet har nyligen även sålts till TV3 i Norge. - "Strix Televisions 12 format fortsätter att expandera internationellt och Strix har hittills sålt licenser och optioner till 39 länder. Formaten fortsätter att bli mer internationellt kända och attraherar de tittare som annonsärerna söker, säger Hans-Holger Albrecht, VD och Koncernchef för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri-TV operatören i Norden och Baltikum, den tredje största betal-TV operatören Europa, och har fri-TV verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/15/20021115BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/15/20021115BIT00730/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer