Agenda för NENT Groups första kapitalmarknadsdag

February 22, 2019

Nordic Entertainment Group (NENT Group), MTG:s avknoppning som förväntas noteras på Nasdaq Stockholm i mars 2019, har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och journalister till sin första kapitalmarknadsdag som hålls måndagen den 11 mars 2019 i Stockholm.

Kapitalmarknadsdagens syfte är att presentera NENT Groups unika position som den ledande nordiska leverantören av streamingtjänster och innehållsproduktioner som lockar en global publik, samt att ge inblick i hur bolaget arbetar för att driva lönsam tillväxt och skapa långsiktigt värde för aktieägarna.

När: kl 13:30-17:30 CET den 11 mars. Registreringen är öppen från kl 13:00 och presentationerna följs av ett informellt mingel fram till kl 19:00.

Var: ’Meeting Room’, Alströmergatan 20, Stockholm

Agenda:

13.30      Strategi, kultur & streaming

Anders Jensen, CEO NENT Group

15.00      Paus

15.20      De bästa underhållningsupplevelserna

Jakob Mejlhede Andersen, Group Head of Content

16.00      Strategin i praktiken

Filippa Wallestam, CEO of Sweden

16.30      Värdeskapande på NENT:s sätt

Gabriel Catrina, CFO NENT Group

17.00      Avslutande ord + Frågor & svar

17.30       Informellt mingel

Anmäl er här för att delta senast fredagen den 1 mars. Vänligen notera att antalet platser är begränsat.

Presentationerna sänds live från kl 13:30. Länken till sändningen och presentationerna görs tillgängliga på nentgroup.com/investors innan eventet startar.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitalt videoinnehåll och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss: press@nentgroup.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of PR, NENT Group; +46 73 699 27 09) investors@nentgroup.com (or Stefan Lycke, Head of IR, NENT Group; +46 73 699 27 14)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr Följ oss: mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram / YouTube

För att läsa MTG:s integritetspolicy, klicka här

Pressrelase som pdf