Lasse Pilgaard avgår som MTG:s finanschef

February 20, 2023
07.00 PM CET
Lasse Pilgaard har sagt upp sig från sin tjänst som koncernens finanschef för att utforska möjligheter närmare sin familj och hem i Köpenhamn i Danmark. Lasse kommer att fortsätta tjänstgöra som koncernens finanschef under sin uppsägningstid och MTG kommer nu påbörja processen för att hitta hans ersättare. Lasse kommer att fortsätta leda och stödja koncernens finans, legala och redovisningsteam under övergångsperioden.

Koncernchef och VD Maria Redin kommenterade:

”Lasse började på MTG under en kritisk period i vår transformation till att bli en renodlad mobilspelskoncern. Han har varit en av nyckelpersonerna som har hjälpt oss tydliggöra vår strategi och kartlägga vår utveckling. Jag uppskattar allt Lasse har gjort för att bidra till vår framgång sen han tog tjänsten men jag har självklart förståelse för hans önskan att vara närmare sin familj på lång sikt samtidigt som han fortsätter i sin karriär.”

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR Direkt: +46 73 661 8488, anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och mid-core-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.

Downlad the press files: