VIASATS STÄMNINGSANSÖKAN GER ÖNSKAD EFFEKT

September 23, 2004

VIASATS STÄMNINGSANSÖKAN GER ÖNSKAD EFFEKT Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att stämningsansökan till Marknadsdomstolen för att förbjuda Canal Digital från att nämna Viasats underhållningskanaler TV3, ZTV eller TV8 i sin marknadsföring har gett önskat resultat. Canal Digital har meddelat Marknadsdomstolen att man har ändrat sin marknadsföring i enlighet med Viasats begäran samt försäkrat domstolen om att Viasats kanaler inte kommer att användas i framtida marknadsföringskampanjer. Det är således inte nödvändigt med ett interemistiskt beslut. Viasats kanaler är således även i fortsättningen endast tillgängliga för abonnenter via Viasats DTH-plattform, Boxers digitala marksändningar samt via kabeloperatörer, vilka samtliga har avtal med Viasat. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investor & Press Enquiries tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett internationellt medieföretag med verksamheter i mer än 30 länder. Den huvudsakliga verksamheten är fri- och betal-TV i Skandinavien, Baltikum, Ungern och ryssland. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri- TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa och är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT21120/wkr0001.pdf

wkr0001.pdf