VIASAT SÄNDER FORMEL 1 EXKLUSIVT I DANMARK

March 4, 2003

VIASAT SÄNDER FORMEL 1 EXKLUSIVT I DANMARK Den internationella mediakoncernen Modern Times Group, MTG AB, tillkännagav idag att Viasat Broadcasting har köpt de exklusiva sändningsrättigheterna till Formel 1 för den danska marknaden av Bernie Ecclestone's Formula 1 Management. Varje tävling kommer att sändas på MTG:s danska kanal 3+. Utöver det kommer fredagens och lördagens kvalificeringsomgångar att sändas live på Viasat Sport i Danmark. Australiens Grand Prix är den första av 16 tävlingar i årets Formel 1, och avgörs söndagen den 9 mars i Melbourne. Förutom sändningar från tävlingarna kommer 3+ att sända intervjuer med vinnaren från varje tävling. "Det är glädjande att vi har fått rättigheterna till Formel 1, som är ett av världens mest populära sportevenemang. Avtalet stärker Viasats position som en av Danmarks starkaste sportmedia med rättigheter som UEFA Champions League, danska och spanska fotbollsligan samt amerikanska och europeiska PGA golftouren", säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e- post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal TV operatören i Norden och Baltikum och har fri- TV verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT00880/wkr0002.pdf

wkr0001.doc