Telefonkonferens och presentation av resultatet för det första kvartalet 2012

April 12, 2012
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (”MTG” eller ”Koncernen”), offentliggör resultatet för det första kvartalet 2012 torsdagen den 19 april 2012, kl. 13.00 CET. En telefonkonferens hålls samma dag kl. 15.00 CET. Närvarande vid telekonferensen är Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef och Mathias Hermansson, finanschef.

Anmälan för att delta i telefonkonferensen sker via följande länk:

Telefonnumret till telefonkonferensen erhålls vid anmälan. Det går också att enbart lyssna på telefonkonferensen via koncernens webbplats.

För ytterligare information, besök www.mtg.se eller kontakta:

Frågor från media, investerare och analytiker:Matthew Hooper, kommunikationschefTel:                               +44 (0) 7768 440 414E-post:                         investor.relations@mtg.se / press@mtg.se

Modern Times Group (MTG) är en internationell TV-koncern vars verksamheter sträcker sig över fyra kontinenter och omfattar fri-TV, betal-TV och produktionsbolag. MTGs Viasat Broadcasting driver fri-TV- och betal-TV-kanaler som görs tillgängliga på Viasats egna satellit-TV-plattformar och på tredjeparts nätverk, och distribuerar också TV-innehåll över internet. MTG är även den största aktieägaren i CTC Media, som är Rysslands ledande oberoende TV-bolag.

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en rekordförsäljning på 13,5 miljarder kronor under 2011. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.