Susanna Popova slutar som chefredaktör på Moderna Tider

May 8, 2002

SUSANNA POPOVA SLUTAR SOM CHEFREDAKTÖR PÅ MODERNA TIDER Den internationella mediakoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att Susanna Popova, chefredaktör för Moderna Tider, har beslutat sig för att lämna tidningen för nya utmaningar. Under Popovas ledning har Moderna Tider stärkt sin ställning som opinionsbildare och utvecklats positivt såväl gällande upplaga som antal läsare. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, säger i en kommentar: "Jag är mycket nöjd med Susanna Popovas insats och utvecklingen av tidningen under hennes ledning de gånga tre åren. Ett byte av chefredaktör är dock alltid spännande, då det ger möjlighet till ytterligare utveckling." Susanna Popova kommenterar: "Man skall sluta när det är som roligast och går som bäst. Jag är en person som gärna rör mig vidare." Moderna Tider har 68 000 läsare enligt den senaste Orvesto mätningen och en TS-kontrollerad upplaga på 20 700 exemplar. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/08/20020508BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/08/20020508BIT00830/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer