RIX FM startar sändningar på Åland

April 23, 2002

RIX FM STARTAR SÄNDNINGAR PÅ ÅLAND Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att RIX FM, Sveriges största kommersiella radionätverk, startar sändningar på Åland. Sändningarna sker i samarbete med det lokala medieföretaget UI Media AB som nyligen erhöll en licens att sända kommersiell radio på Åland. "Åland är en populär semesterort för många svenskar och radioreklam på RIX FM kommer att vara ett attraktivt alternativ för både svenska och lokala annonsörer. RIX FM på Åland är ett bra tillskott till vårt nätverk som redan är Sveriges i särklass största," säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG AB, i en kommentar. Åland har 26.000 invånare, ett antal som mångdubblas under sommarhalvåret. Landet är enskilt svenskspråkigt och sändningarna kommer att i huvudsak vara samma som i Sverige, samt kompletteras med lokala program. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio (lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/23/20020423BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/23/20020423BIT00790/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer