MTG: TV3 OCH KANAL 5 GÖRS TILLGÄNGLIGA PÅ BÅDE VIASATS OCH CANAL DIGITALS SATELLIT- & IPTV-PLATTFORMAR

February 5, 2008
08.00 AM CET
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att Viasat Broadcasting har tecknat ett avtal med Canal Digital i Sverige om att inkludera Kanal 5 på Viasats satellit-TV- och IPTV-plattformar samt att göra TV3 tillgänglig på Canal Digitals satellit-TV- och IPTV-plattformar. Kanalerna inkluderas i Viasats och Canal Digitals betal-TV-erbjudanden från 13 februari 2008 till och med slutet av 2015.

Viasat inkluderar Kanal 5 i sitt underhållningspaket för satellit-TV-abonnenterna i Sverige för kunder som abonnerar på minst två intressepaket. Den blir också tillgänglig till premiumabonnenterna på IPTV. TV3 görs tillgänglig som en del av Canal Digitals familjepaket. Avtalet mellan Viasat och Canal Digital omfattar även en förlängning av distributionen av Viasats kanal TV8 på Canal Digitals plattform till slutet av 2009. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef i MTG, kommenterade: “Kanal 5s inkludering i vårt betal-TV-paket är ett viktigt steg i utvecklingen av vårt kanalerbjudande. Vi har nu säkerställt att Viasats abonnenter kan se samtliga sex stora svenska TV-kanaler på vår plattform. Avtalet gör även TV3 tillgängligt för Canal Digitals abonnenter, vilket ytterligare ökar TV3s räckvidd och höjer kanalens profil bland reklamköpare. Vi har under flera år arbetat för ett utbyte av kanaler och vi är nöjda att äntligen kunna genomföra det. Detta är inte bara en viktig utveckling för vår affärsverksamhet utan även en milstolpe för den svenska TV-marknaden och ger satellit-TV-tittare tillgång till alla stora kanaler på alla plattformar.” *** För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investerar- och analytikerfrågor tel +44 (0) 20 7321 5010 Bert Willborg, Pressfrågor tel +44 (0) 791 2280 850

wkr0003.pdf