MTG slutför investering i Kongregate

July 24, 2017
MTG har nu slutfört det tidigare meddelade (https://www.mtg.com/sv/press-releases/mtg-forvarvar-kongregate-en-amerikansk-publicist-och-utvecklare-av-spel-for-alla-plattformar/) förvärvet av 100% av Kongregate (http://www.kongregate.com/), en amerikansk publicist och utvecklare av spel, baserat på en värdering av bolaget (Enterprise Value) om USD 55 miljoner.

Jørgen Madsen Lindemann, VD och koncernchef, MTG: “Konsumenter spenderar nu nästan en tredjedel av sin dagliga tid på mobila enheter med att spela spel, och investeringen i Kongregate ligger väl i linje med vår strategi att investera i relevant, kompletterande och skalbart digitalt innehåll och communities. Kongregate stärker vår digitala spelvertikal och ger oss en närvaro på både den europeiska och amerikanska marknaden. Vi är väldigt glada över att nu ha slutfört den här investeringen och att få välkomna det talangfulla Kongregate-teamet till MTG-familjen.” Kongregates resultat kommer att konsolideras fullt ut från och med den 1 augusti och ingå i affärssegmentet MTGx. MTGs resultat för tredje kvartalet kommer endast att inkludera Kongregates resultat för augusti på grund av en tidsfördröjning då rapporteringssystemen integreras.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss: press@mtg.com (eller Jessica Sjöberg, VP Corporate Communications; +46 76 494 09 13) investors@mtg.com (eller Stefan Lycke, Head of Investor Relations; +46 73 699 27 14) Ladda ner högupplösta bilder: Flickr Följ oss: mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram / YouTube