MTG säljer logistikverksamheten ECL

October 6, 2003

MTG SÄLJER LOGISTIKVERKSAMHETEN ECL Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att man har sålt sin logistikverksamhet, ECL, till svenska Tradimus AB. Tradimus kommer framöver att vara MTG:s partner för distribution- och fulfilmenttjänster för dotterbolagen CDON och TV-shop. Affären får ingen betydande resultateffekt för MTG. "Samarbetet med Tradimus gör att vi kan fokusera på det vi är bäst på, nämligen marknadsföring och försäljning. Genom att låta Tradimus sköta distribution och fulfilment kan vi reducera våra fasta kostnader och ytterligare öka servicen till våra kunder inom CDON och TV-Shop", säger MTG:s VD och koncernchef Hans-Holger Albrecht. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri- TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, och som ADR:s på Nasdaq National Market under symbolen MTGNY. Tradimus AB förbättrar sina kunders lönsamhet genom att ta över deras processer för order, leverans och administration (inkl. både operativ drift och IT-stöd) samt tillämpa industriell metodik på de övertagna processerna. Bland Tradimus huvudägare finns Volvo, Hexagon, 3i (noterat i London) och Ardizia de Inversiones (noterat i Madrid). För ytterligare information, besök www.tradimus.com eller kontakta info@tradimus.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00670/wkr0002.pdf

wkr0001.doc