MTG radio skapar annonssamarbete som täcker 90 procent av Sverige

October 2, 2001

MTG RADIO SKAPAR ANNONSSAMARBETE SOM TÄCKER 90 PROCENT AV SVERIGE Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag ett säljsamarbete mellan MTG Radio och NRJ, vilket kommer att resultera i en täckning av nästan 90 procent av Sveriges befolkning. MTG Radio består av RIX FM, Sveriges största nationella radionätverk, och Power Hit Radio. Tillsammans uppnår MTG Radio och NRJ en räckvidd på 1,5 miljoner dygnslyssnare. Susanna Bervå, VD för MTG Radio, säger: "Annonsörer som vill nå hela riket har genom samarbetet fått ett, med andra nationella medier, mycket konkurrenskraftigt alternativ i radio. MTG Radios och NRJs lyssnarprofiler kompletterar varandra perfekt, både vad gäller räckvidd och typ av lyssnare. Denna kombination gör det möjligt för oss att erbjuda ett oslagbart annonspaket". Hans-Holger Albrecht, VD för MTG, kommenterar: "Genom att kombinera tre så starka varumärken kan vi erbjuda annonsörerna ett exceptionellt bra marknadsföringsalternativ". För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Affärskommunikationsansvarig tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se