MTG och Telenor i nytt TV-distributionsavtal

June 29, 2016
MTG och Telenor har tecknat ett nytt flerårigt avtal för bred distribution av MTGs TV-kanaler över Telenors plattformar i hela Norden. Telenor är regionens största nätoperatör med 1,9 miljoner TV-abonnenter, medan MTG är en av Nordens ledande leverantörer av videounderhållning och som även tillhandahåller innehåll över egna plattformar.

Det utökade avtalet omfattar distribution av MTGs fri-TV-kanaler på Telenors kabel-, satellit- och IPTV-nät i Sverige och Norge samt över satellit Danmark. MTG kommer genom avtalet även att göra ännu fler premiumsportkanaler tillgängliga för Telenors kabel- och IPTV-abonnenter i Sverige, vars paket snart också kommer att innefatta MTGs streamingtjänst Viaplay. I Finland får Telenors satellit-TV-kunder för första gången tillgång till MTGs premiumsportkanaler redan under kommande månad.

“Det här nya och utökade avtalet med Nordens största nätoperatör visar på den höga kvalitet och det breda utbudet i innehållet som vi erbjuder – från bred TV-underhållning till premiumsport. Nu kommer vi att leverera ännu mer innehåll till abonnenterna och en större räckvidd för våra annonsörer än någonsin.”

Jørgen Madsen Lindemann, VD och koncernchef

****

Frågor? mtg.com press@mtg.com or Jessica Sjöberg  +46 76 494 09 13 investors@mtg.com or Stefan Lycke  +46 73 699 27 14