MTG INVESTERAR I BETTINGFÖRETAG

January 12, 2004

MTG INVESTERAR I BETTINGFÖRETAG Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att man har slutit ett avtal om att förvärva 19,9 procent av företaget som driver bettingsiten Bet24 (www.bet24.com), med optioner som ger rätt att öka aktieinnehavet i framtiden. Förvärvet är MTGs första steg in på den snabbt växande bettingmarknaden. Bet24 lanserades under 2001 och inriktar sig på sportbetting, huvudsakligen på den danska marknaden. Bolaget har cirka 20.000 registrerade kunder i Danmark och har för avsikt att under 2004 expandera verksamheten geografiskt samt lansera nya tjänster. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, säger i en kommentar: "Detta är MTGs första investering i den snabbväxande bettingmarknaden. Marknaden håller på att avregleras och det finns en betydande tillväxtpotential. Vi tycker att Bet24 är en bra partner i detta sammanhang och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete." För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri-TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG ABs A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040112BIT20450/wkr0006.pdf

wkr0006.pdf