Fördubbling av antal ordrar för internet retailing

November 20, 2002
15.30 CET

FÖRDUBBLING AV ANTAL ORDRAR FÖR INTERNET RETAILING Modern Times Group meddelade idag att CDONs och DVDONs antal kundordrar näst intill fördubblats under de senaste veckorna till följd av ett antal framgångsrika försäljningskampanjer i Sverige. Under vecka 46 nådde antalet ordrar en ny rekordnivå, med i genomsnitt tre artiklar per order. Den kraftiga ökningen i antal beställningar har även givit CDON och DVDON 8.300 helt nya kunder. CDON grundades 1998 och är idag Skandinaviens näst största internetdistributör av CD-skivor och erbjuder kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Holland ett utbud av över 100.000 CD-titlar till mycket konkurrenskraftiga priser. I april i år började MTG även sälja DVDs på Internet under varumärket DVDON, som erbjuder de senaste storfilmerna och ett utbud på över 1.500 DVD-filmer. "Den kraftiga ökningen i antal ordrar visar tydligt framgångarna för MTGs internetverksamhet och de synergieffekter som uppkommer genom att marknadsföra de två sajterna i koncernens stora utbud av mediakanaler. En betydelsefull effekt av just denna kampanj är tillväxten i antalet nya kunder inför den viktiga julhandandeln", säger Hans-Holger Albrecht, VD och Koncernchef för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri-TV operatören i Norden och Baltikum, den tredje största betal-TV operatören Europa, och har fri-TV verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/20/20021120BIT00700/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/20/20021120BIT00700/wkr0002.pdf

wkr0001.DOC
Visa mer filer