Coca-Cola satsar på digital TV med Viasat i Skandinavien

June 25, 2001

COCA-COLA SATSAR PÅ DIGITAL TV MED VIASAT I SKANDINAVIEN Coca-Cola lanserar en interaktiv reklamkampanj på Viasats digitala TV- plattform i Sverige och Danmark. Plattformen har över 400.000 abonnenter och Viasat är den ledande digital-TV-operatören i Norden. Viasat har just öppnat möjligheten för interaktiv reklam och Coca-Cola är det första stora varumärket som tagit fram en mediestrategi för den digitala TV-plattformen. Coca-Cola startar sin kampanj i augusti och drar då nytta av de olika interaktiva tjänster som bara är tillgängliga för tittare som är anslutna till Viasats digitala TV-plattform. - Detta är framtiden medier, och därför väljer vi att vara med för att utforska möjligheterna och dra lärdom av det, säger Morten Funch Jensen, Nordisk Media Manager, Coca Cola. - Vi är mycket glada över att ett företag som Coca-Cola delar vår syn på de möjligheter som den nya TV-teknologin erbjuder. Vi ser Coca-Colas kampanj som ett visionärt engagemang i ett nytt medie - digital-TV. Det här är bara det första steget i en spännande utveckling av TV som i grunden helt förändrar karaktären på mediet. Interaktivitet erbjuder en rad nya möjligheter för annonsörerna, säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för Modern Times Group MTG där Viasat ingår. Fritidsresor har nyligen tecknat sig för en kampanj på Viasats digitala plattform i Sverige, och i Norge har Eurobate ASA, som levererar SMS- tjänster, köpt en kampanj. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 30 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/25/20010625BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/25/20010625BIT00800/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer