"Alla älskar Alice" utsedd till bästa europeiska film vid hollywood film festival

October 9, 2002

"ALLA ÄLSKAR ALICE" UTSEDD TILL BÄSTA EUROPEISKA FILM VID HOLLYWOOD FILM FESTIVAL MTG AB meddelar i dag att Sonet Films "Alla älskar Alice" har tilldelats priset för bästa europeiska film vid Hollywood Film Festival. Richard Hoberts "Alla Älskar Alice" utsågs i konkurrens med 20 europeiska titlar till bästa europeiska film, varav flera nominerats till Felix film festival som hålls i Rom senare under året. Sedan filmen "Alla Älskar Alice" började visas förra fredagen, har publiktillströmningen varit så stor att filmen kommer att börja visas på ytterligare biografer och snart även distribueras i Norge. Filmen har regisserats av Richard Hobert och i huvudrollerna spelar Lena Endre, Mikael Persbrandt, Marie Richardsson och Natalie Björk. "Alla Älskar Alice" är producerad och distribuerad av Sonet Film, som har över 50% av marknadsandelen på svensk Biofilm i Sverige. Bland de filmer som Sonet Film tidigare distribuerat finns "Livvakterna", "Fucking Åmål", "Tillsammans", "Jägarna", "Änglagård", "Vingar av Glas" och "Noll Tolerans". - Detta är en mycket stor framgång för Sonet Film. Utmärkelsen för bästa europeiska film visar på Sonets förmåga att finna nya och framgångsrika filmer och bygger vidare på höstens framgångar med "Grabben i Graven Bredvid" och "Lilja 4-ever" som låg etta och tvåa på filmtoppen i augusti, säger Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, tel +46 (0) 8 562 000 50 VD MTG Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio (lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00810/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer