Premiär för skandinaviens största internetportal - everyday.com

September 15, 1999

PREMIÄR FÖR SKANDINAVIENS STÖRSTA INTERNETPORTAL - EVERYDAY.COM I dag lanserar Modern Times Group MTG AB och NetCom AB den gemensamma portalen Everyday.com. Den ska testas under den kommande veckan av speciellt inbjudna men är också öppen för alla andra Internetanvändare. Everyday.com startas för att ta vara på de två systerkoncernernas styrka. Från MTGs kompetens och kraft inom medier, såväl vad gäller innehåll, marknadsföring och reklamförsäljning, till Netcoms styrka som Nordens ledande Internetoperatör genom Tele2. Den nya portalen Everyday.com har affärsidén att göra det vardagliga livet enklare. Everyday.com ska erbjuda allt från Internetanslutning utan abonnemangsavgift till portal med reklamförsäljning och ett brett innehåll. En stor satsning på Internethandel, så kallad e-commerce, sker med klara lösningar för allt från ordermottagning till betalningstjänster och distribution. Tele2 erbjuder Everyday.com som startsida för sina abonnenter. Det skapas möjligheter till såväl personliga portaler som lokala variationer. Presskonferens hålls på Gamla Stans Bryggeri, Tullhus 2 på Skeppsbrokajen i Stockholm, tisdagen den 21 september klockan 15.30. Vid presskonferensen presenteras närmare detaljer om portalen och affärsmodellen för det nya bolaget som ägs till 50 procent av MTG och till 50 procent av NetCom. För ytterligare information, v g kontakta: Niklas Zennström, t f VD Everyday.com, tel +352 091 752 357 Pelle Törnberg, VD och koncernchef MTG, tel +46 8 562 000 50. Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef Netcom, tel +46 8 562 640 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. NetCom AB är också noterat på Stockholms Fondbörs O-lista, under symbolen NCOM, samt på Nasdaq under symbolen NECS. ------------------------------------------------------------ Please visit http://www.bit.se for further information The following files are available for download: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/15/19990915BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/15/19990915BIT00530/bit0002.pdf

Downlad the press files:
bit0001.doc